BY C. RAMMANOHAR REDDY| IN OPINION |10/08/2017
How did it maintain a fine balance between political commentary and academic research? How did it cope with trends in academia?
BY C. RAMMANOHAR REDDY| IN OPINION |10/08/2017
In 68 years, the Economic and Political Weekly has gone through significant changes, mirroring the changes in India. Its uniqueness cannot be over-stated,
BY MANJULAA| IN OPINION |29/07/2017
Do filmmakers like Alankrita Shrivastava have the maturity to decide what their audiences will watch as Shabana Azmi contends,
BY AJAZ ASHRAF| IN OPINION |23/07/2017
The EPW controversy shows that India’s public intellectuals wish to pay a minimal price for speaking out.
BY ANUP KUMAR| IN OPINION |22/07/2017
If the members of the board were concerned about protecting the academic research character of the journal they chose the wrong person to serve as the editor.
BY JYOTI PUNWANI| IN OPINION |14/07/2017
Highlighting the religion of the driver who saved the Amaranth pilgrims, is doing a disservice to him as well as secularism
BY SEETHA| IN OPINION |12/06/2017
Should it not have moved beyond that? To other attacks on the freedom of the press in the states, even those ruled by non-BJP governments?
BY THE HOOT| IN OPINION |09/06/2017
The raid on NDTV’s Roys has drawn only selective indignation from across the media spectrum. Can a divided media stand up to this government?
BY ARUNODAY MAJUMDER| IN OPINION |25/05/2017
Critics who have got their knickers in a twist over the film betray their ignorance and expose the poverty of cinema commentary,
BY KALYANI SHANKAR| IN OPINION |22/05/2017
PIO to four prime ministers whom he was powerful enough to influence, he was also always available to the juniormost reporters.
Subscribe To The Newsletter

Slate reports that  according to regulatory paperwork filed on August 14, 21st Century Fox paid out about $50 million in the fiscal year that ended on June 30 to cover costs related to a slew of sexual-harassment and discrimination settlements at Fox News. The New York Times  reports that $50 million is $5 million more than what the company said it had paid out as of the end of March. For more on this story see here.                           

Thanks to the Hindu and TOI one knows what it was that the Tripura CM said that DD found unpalatable. Indian Express's long story taken from PTI does not give details, nor does the CM's speech figure in IE's inside page round up of CM's speeches. PTI is known for self censoring stories related to media. The IANS story taken by the Hindu gave more details.         

View More