By and large, coverage of the Sheena Bora murder has excluded a 2013 official report suspecting fraud in Reliance’s links with the Mukerjea-owned INX/NewsX group.
BY PARANJOY GUHA THAKURTA| IN DEFAMATION |08/09/2015
BSES Limited, a company in the Anil Dhirubhai Ambani Group (ADAG), has sought a stupendous Rs 5,000 crore as damages from BCCL for a series of stories in August based on a draft CAG report.
After Reliance took over Network18, how have its TV channels fared as compared with rivals?
BY PARANJOY GUHA THAKURTA| IN OPINION |08/03/2015
He could, and did, stand up against the might of the richest industrialist, the most powerful politician and the highly influential bureaucrat to uphold journalistic ethics and media freedom, like few before him.
Rajdeep Sardesai on Narendra Modi and how the media have lost the capacity to question him. "Journalists have moved from asking questions to taking selfies."
As the book 'Gas Wars: Crony Capitalism and the Ambanis' gets a third legal notice the message goes out that just doing a solid journalistic job is not enough protection.
K.D. Singh said that while he did not want the Tehelka brand to die, he was negotiating with different individuals to sell the 65.75 per cent stake in Anant Media held by Royal Building.
A year that has seen a record number of working journalists lose their jobs ended with the Madras high court issuing an interim injunction restraining a management from asking employees to leave.
Given the runaway success of Puthiya Thalaimurai, its owners became ambitious and dreamt of becoming a national player in the highly-competitive market for television news in English. But they seem to have bitten off more than what they could chew.
"What Manu has verbally communicated to me is that Sanjiv Goenka told him that because of Hartosh, I am making a lot of enemies...political enemies."
Subscribe To The Newsletter
The ongoing battle between Gujarat MLA Jignesh Mevani and Republic Television took a new turn when he was to address a press conference in Chennai today. Mevani at first objected to the Republic journalist being present but agreed to his being there if he didn't ask any questions. The journalists initially agreed but when Mevani still insisted that the Republic journalist leave, the Chennai media decided to boycott him.                        

Television Post reports that the MSO Hathaway has switched  off the Times Network owned channels from its platform for non-payment of outstanding dues.  Hathaway had apparently been running scrolls informing subscribers about the impending switch-off. Hathaway and Times had signed a one year fixed fee deal which Times Network wanted revisited, though the contract runs till March.                

View More