Stolen story

IN Media Watch Briefs | 09/02/2010

The Financial Chronicle complained late last month that its scoop on a Air India-Indian Airlines demerger was ripped off point by point by the Times of India and carried as TOI’s own bylined story two days later. It also listed other plagiarised points in TOI’s story.The only original point, said FC, was the TOI carrying the minister’s denial of the story. We stand by our story, it added.

 

Subscribe To The Newsletter
Around 1300 newspapers have benefitted from full page colour insertions by The Ministry of Information and Broadcasting  commemorating former prime minister Atal Bihari Vajpayee.  Some also got a full page insertion from the govt of Rajasthan. DAVP also worked to ensure that the blog the PM had penned got published, reaching out to some 125 newspapers late in the evening. Most of them obliged.               
Doordarshan News did not adhere to Prasar Bharati's existing police guidelines of not covering political party functions live on August 15 this year, reportsThe Print.  It telecast live BJP president Amit Shah's efforts to unfurl the national flag at the BJP headquarters. Unfortunately for Mr Shah DD only succeeded in telecasting to the world his gaffe in pulling at the wrong rope which made the flag fall to the ground before it was unfurled, reports the website.      
 
View More
Announcement