Removing mikes in haste?

IN Media Watch Briefs | 26/03/2018

Cobrapost's Operation 136 has its reporter Pushp Sharma entrapping, as it were, a bunch of media houses with a paid news proposal from a fictitious Hindutva outfit. The list cover's Rajat Sharma's India TV, Amar Ujala Univarta, Punjab Kesari,  DNA, Dainik Jagran and several other including ScoopWhoop. The number 136 refers to India's place in the press freedom index. National Herald reports gleefully that the press conference saw some media houses hastily removing their mikes and leaving the venue, Republic TV and Rajya Sabha TV among them.                  

Subscribe To The Newsletter
Around 1300 newspapers have benefitted from full page colour insertions by The Ministry of Information and Broadcasting  commemorating former prime minister Atal Bihari Vajpayee.  Some also got a full page insertion from the govt of Rajasthan. DAVP also worked to ensure that the blog the PM had penned got published, reaching out to some 125 newspapers late in the evening. Most of them obliged.               
Doordarshan News did not adhere to Prasar Bharati's existing police guidelines of not covering political party functions live on August 15 this year, reportsThe Print.  It telecast live BJP president Amit Shah's efforts to unfurl the national flag at the BJP headquarters. Unfortunately for Mr Shah DD only succeeded in telecasting to the world his gaffe in pulling at the wrong rope which made the flag fall to the ground before it was unfurled, reports the website.      
 
View More
Announcement