Prasar Bharati CEO given charge of RSTV

IN Media Watch Briefs | 12/08/2017

The CEO of Rajya Sabha TV has resigned and has been asked to hand over charge of RSTV to the CEO of Prasar Bharati. This is unprecedented. A channel functioning from the house of elders in parliament will now be administered by a body which while being autonomous in theory is effectively answerable to the government of the day.  It may be an interim arrangement, but the Prasar Bharati chairperson Surya Prakash's tweet sounds ominous:"Change is in the air in Rajya Sabha TV" he tweeted.                         

Subscribe To The Newsletter

Slate reports that  according to regulatory paperwork filed on August 14, 21st Century Fox paid out about $50 million in the fiscal year that ended on June 30 to cover costs related to a slew of sexual-harassment and discrimination settlements at Fox News. The New York Times  reports that $50 million is $5 million more than what the company said it had paid out as of the end of March. For more on this story see here.                           

Thanks to the Hindu and TOI one knows what it was that the Tripura CM said that DD found unpalatable. Indian Express's long story taken from PTI does not give details, nor does the CM's speech figure in IE's inside page round up of CM's speeches. PTI is known for self censoring stories related to media. The IANS story taken by the Hindu gave more details.         

View More