Goofs multiply fast

IN Media Watch Briefs | 28/07/2017

Minister Smriti Irani tweeted today that the strikingly captioned front page photo in the Indian Express, credited to PTI, was of Chennai in 2015, not of Ahmedabad airport in flooded Gujarat. PTI and Express used Twitter to apologise, and the former said it had sacked the photographer.                          

Subscribe To The Newsletter

An impressive  battery of lawyers lined up by Rupert Murdoch’s Star India have succeeded in securing for the broadcaster an SC ruling which ensures that Prasar Bharati will no longer be able to air the mandatory sharing of sports feed on cable TV networks and pay DTH platforms.  Star India has estimated a subscription loss of Rs 970 crore and a loss of advertising revenue to the extent of Rs 245 crore since 2007 because of DD’s practice. The court has limited DD’s telecast of matches to its terrestrial network  and its Freedish. (Daily Post)                                                            

Sometimes the police balk at registering a case against a politician. Sometimes they register it and tell journalists at the same time that the allegations are baseless. Which makes you wonder with how much conviction the case will be investigated. HT reports that the Karnal police booked BJP MLA Bakshish Singh Virk and some 200 others for their alleged involvement in an attack on a journalist in Assandh.  The DSP told a reporter that an FIR had been registered but the case seemed politically motivated and without basis.                               

View More