Defamation case withdrawn

IN Media Watch Briefs | 07/10/2017
The Wire reports that the Essel Group has withdrawn a defamation case against it for a story published in June this year based on a CAG report, about lottery irregularities in Mizoram. The Gauhati High Court's Aizawl bench stayed the defamation proceedings in the case. The interesting part is that the case was withdrawn after the freelance journalist who wrote the story signed an "informal MOU" with the Essel Group which said he would not pursue the story further.                  
Subscribe To The Newsletter
The ongoing battle between Gujarat MLA Jignesh Mevani and Republic Television took a new turn when he was to address a press conference in Chennai today. Mevani at first objected to the Republic journalist being present but agreed to his being there if he didn't ask any questions. The journalists initially agreed but when Mevani still insisted that the Republic journalist leave, the Chennai media decided to boycott him.                        

Television Post reports that the MSO Hathaway has switched  off the Times Network owned channels from its platform for non-payment of outstanding dues.  Hathaway had apparently been running scrolls informing subscribers about the impending switch-off. Hathaway and Times had signed a one year fixed fee deal which Times Network wanted revisited, though the contract runs till March.                

View More