BY ANKITA PANDEY| IN MEDIA PRACTICE |17/07/2017
According to four papers, it was 'pretty good’. Amar Ujala and Dainik Jagran’s coverage was positive while Express and ET were less so - but only slightly.
BY ANKITA PANDEY| IN MEDIA MONITORING |28/06/2017
A farmers’ agitation that turned violent resulting in six deaths in Mandsaur, MP, prompted a detailed analysis in both the Nai Dunia and the Indian Express
BY ANKITA PANDEY| IN MEDIA MONITORING |10/06/2017
Coverage of the issue in two publications which focus on Indian Muslims suffered from omissions and contradictions.
BY ANKITA PANDEY| IN MEDIA BUSINESS |10/05/2017
Latest data released by ABC on May 8, 2017 highlighted continuing growth of print media, but other data suggests that future growth of print will be slower than other media.
BY ANKITA PANDEY| IN MEDIA MONITORING |03/05/2017
The media stood by the ‘’national interest” of their respective countries instead of critically examining the case
BY ANKITA PANDEY| IN REGIONAL MEDIA |05/04/2017
While the English press focused on abattoirs and anti-Romeo squads, reporting in the Hindi press ranged across a wide canvas of pressing issues.
BY ANKITA PANDEY| IN MEDIA MONITORING |25/02/2017
Of all the parties in the UP election, the BJP received more coverage in Amar Ujala and Dainik Jagran, mainly because it had more star campaigners.
BY ANKITA PANDEY| IN MEDIA MONITORING |25/02/2017
Dainik Jagran and Amar Ujala were pretty balanced but one striking failure was putting tough questions to politicians on behalf of their readers
BY ANKITA PANDEY| IN MEDIA MONITORING |28/01/2017
Analysis shows that Dainik Jagran’s front pages and editorial stance backed demonetization while TOI was more nuanced and critical
BY ANKITA PANDEY| IN SPECIAL REPORTS |20/12/2016
What are the factors that decide whether and where tribal language publications flourish? Some of the answers are surprising.
Subscribe To The Newsletter

Slate reports that  according to regulatory paperwork filed on August 14, 21st Century Fox paid out about $50 million in the fiscal year that ended on June 30 to cover costs related to a slew of sexual-harassment and discrimination settlements at Fox News. The New York Times  reports that $50 million is $5 million more than what the company said it had paid out as of the end of March. For more on this story see here.                           

Thanks to the Hindu and TOI one knows what it was that the Tripura CM said that DD found unpalatable. Indian Express's long story taken from PTI does not give details, nor does the CM's speech figure in IE's inside page round up of CM's speeches. PTI is known for self censoring stories related to media. The IANS story taken by the Hindu gave more details.         

View More